Alpin

Et af de områder, vi dyrker i Fanø Skiklub, er naturligvis de alpine skidiscipliner. Mange af vore medlemmer kender allerede til det alpine hygge-skiløb fra diverse skiferier – men vi har også medlemmer, der kører på et noget højere niveau. Bl.a. er en af vores DDS-instruktører også EuroTrainer (instruktøruddanner) og har forsøgt sig med aflæggelse af den ekstremt krævende EuroTest af et par omgange. Vi har også medlemmer, der kører lidt slalom og storslalom af varierende sværhedsgrad.

Men hyggen, passionen og fællesskabet v. det alpine skiløb er selvfølgeligt noget, der er i højsædet hos os. Vi tilbyder som sagt instruktion, og vi bestræber os på løbende at tilknytte flere og flere DDS-instruktører. Vi sigter efter i løbet af en årrække at kunne tilbyde egentlige trænings-fællesskaber, arrangere tematiserede trænings-ture (kunne være U-ture og den slags, kunne også være off-piste-kurser m. sikkerhedstræning og andet i den kategori), og ikke mindst trænings-aktiviteter rundt om den egentlige alpine sæson.

Vores vision lyder: ”På Fanø står man ikke på ski, der går man til ski!”

I tillæg hertil arbejder vi organisatorisk med oprettelse, vedligeholdelse og udvidelse af vores grej-bank. Vi kan pt. tilbyde B&U-ski (både piste og twin-tip) i alle længder fra 100-140 cm. I tillæg hertil dameski, enkelte herreski, offpiste- / freeride- / parkski, stave (særligt B&U), hjelme (særligt B&U), goggles, samt snowboards (ikke race) fra 110 til ca. 160 cm. (monterede med bindinger, men dog ikke støvler hertil).